Χημεία Β΄3 Γυμνασίου
Περιγραφή θέματος
-
-
Ανάθεση εργασίας
-
Ανάθεση εργασίας
-
-
Μετά τη μελέτη αυτού του κεφαλαίου θα μπορείς:
- Να διακρίνεις το περιβάλλον σε φυσικό και σε ανθρωπογενές και να συσχετίζεις τα τελικά προϊόντα με τις φυσικές πρώτες ύλες από τις οποίες αυτά προέρχονται.
- Να εκτιμάς το πλήθος και την ποικιλία των αντικειμένων με τα οποία ασχολείται η Χημεία, καθώς και την προσφορά της στη ζωή μας.
- Να αντιλαμβάνεσαι ότι η χρήση χημικών ουσιών έχει άλλοτε ευεργετικές και άλλοτε επιβλαβείς επιδράσεις στον άνθρωπο ή στο περιβάλλον.
- Να ταξινομείς τα υλικά από το οικείο περιβάλλον σου σε στερεά, υγρά και αέρια στις συνήθεις συνθήκες.
- Να συνδέεις τη φυσική κατάσταση ενός υλικού με τις επικρατούσες συνθήκες πίεσης και θερμοκρασίας.
- Να ονομάζεις τις μεταβολές της φυσικής κατάστασης των υλικών.
- Να προβλέπεις τη φυσική κατάσταση ενός υλικού, σε ατμοσφαιρική πίεση, ανάλογα με τη θερμοκρασία.
- Να περιγράφεις τις φυσικές ιδιότητες ενός υλικού.
- Να συγκρίνεις τα διάφορα υλικά ως προς τη σκληρότητά τους και ως προς την πυκνότητά τους.
- Να διαλέγεις με βάση τις ιδιότητες των υλικών που σου δίνονται το πιο κατάλληλο για μια συγκεκριμένη χρήση.
-
Μετά τη μελέτη αυτού του κεφαλαίου θα μπορείς:
- Να εκτιμάς τη μεγάλη σημασία του νερού για τη δημιουργία και για τη διατήρηση της ζωής στον πλανήτη.
- Να ανιχνεύεις πειραματικά το νερό σε στερεά, σε υγρά και σε αέρια σώματα.
- Να αναφέρεις τις καθημερινές ανάγκες της ανθρώπινης κοινωνίας σε νερό.
- Να παρασκευάζεις μείγματα διάφορων ουσιών.
- Να διακρίνεις αν ένα μείγμα είναι ομογενές ή ετερογενές.
- Να διαπιστώνεις πειραματικά την ιδιότητα του νερού να διαλύει πολλές ουσίες.
- Να ορίζεις τις εκφράσεις περιεκτικότητας ενός διαλύματος.
- Να υπολογίζεις την περιεκτικότητα ενός διαλύματος από ποσοτικά δεδομένα.
- Να υπολογίζεις τις ποσότητες του διαλύτη και της διαλυμένης ουσίας ενός διαλύματος γνωστής περιεκτικότητας.
- Να παρασκευάζεις διάλυμα ορισμένης περιεκτικότητας.
- Να ερμηνεύεις τις ενδείξεις περιεκτικότητας.
- Να αναφέρεις τις κυριότερες αιτίες ρύπανσης των φυσικών υδάτινων πόρων.
- Να περιγράφεις τρόπους αποφυγής ή περιορισμού της ρύπανσης.
- Να αναγνωρίζεις την αναγκαιότητα επεξεργασίας των λυμάτων.
- Να περιγράφεις τη διαδικασία που ακολουθείται κατά το διαχωρισμό των συστατικών ενός μείγματος.
- Να επιλέγεις και να εφαρμόζεις την κατάλληλη κατά περίπτωση μέθοδο διαχωρισμού των συστατικών ενός μείγματος.
- Να τεκμηριώνεις με πειραματικά δεδομένα ότι το νερό είναι σύνθετη ουσία και ότι έχει σταθερή σύσταση.
- Να ορίζεις τα χημικά στοιχεία και να αναφέρεις παραδείγματα.
- Να ορίζεις τις χημικές ενώσεις.
- Να προσδιορίζεις πειραματικά το σημείο βρασμού ενός υγρού.
- Να αναφέρεις ότι τα χημικά στοιχεία και οι χημικές ενώσεις έχουν καθορισμένες φυσικές σταθερές.
- Να ορίζεις τη χημική αντίδραση και να αναφέρεις παραδείγματα χημικών αντιδράσεων.
- Να διακρίνεις τα αντιδρώντα από τα προϊόντα μιας αντίδρασης.
- Να χαρακτηρίζεις μια αντίδραση ως εξώθερμη ή ενδόθερμη.
- Να αναφέρεις τους κυριότερους σταθμούς στην ιστορική εξέλιξη των αντιλήψεων για την ασυνέχεια της ύλης (τα άτομα και τα μόρια).
- Να ορίζεις το άτομο και το μόριο.
- Να διακρίνεις τα μόρια των χημικών στοιχείων από τα μόρια των χημικών ενώσεων.
- Να αναπαριστάνεις τα μόρια με τη χρήση προσομοιωμάτων.
- Να ερμηνεύεις μια χημική αντίδραση σε επίπεδο ατόμων και μορίων.
- Να κατονομάζεις τα συστατικά των ατόμων και να αναφέρεις τα βασικά γνωρίσματα των υποατομικών σωματιδίων.
- Να ορίζεις τον ατομικό και το μαζικό αριθμό ενός ατόμου.
- Να δίνεις τον ορισμό των ιόντων.
- Να αναφέρεις παραδείγματα ουσιών που αποτελούνται από άτομα, μόρια, ιόντα.
- Να ερμηνεύεις την αγωγιμότητα ορισμένων διαλυμάτων.
- Να αναγνωρίζεις και να γράφεις τα σύμβολα ορισμένων χημικών στοιχείων και χημικών ενώσεων.
- Να προσδιορίζεις την ποιοτική σύσταση και την αναλογία ατόμων απλών χημικών ενώσεων από τους αντίστοιχους μοριακούς τύπους.
- Να αναπαριστάνεις ορισμένες απλές χημικές αντιδράσεις με προσομοιώματα μορίων και με χημικές εξισώσεις.
- Να αναγνωρίζεις τα αντιδρώντα και τα προϊόντα σε μια χημική εξίσωση.
-
Αφού μελετήσετε τις ενότητες 2.1 και 2.2, έχετε 15 λεπτά για να απαντήσετε στις ερωτήσεις.
Καλή επιτυχία
Ε.Π.
-
Διεύθυνση URL
-
Ανάθεση εργασίας
Να λύσετε τις ασκήσεις από το επισυναπτόμενο αρχείο.
Καλή μελέτη!
Ε.Π.
-
Σας ανεβάζω τις απαντήσεις στην εργασία της Χριστίνας Χαριτάκη που έκρινα ότι ήταν από τις καλύτερες της εβδομάδας.
-
Δείτε στο αρχείο την άσκηση που λύσαμε σήμερα στο μάθημα.
-
Σας ανεβάζω τις λύσεις των ασκήσεων του Αλέξανδρου Χρυσοστόμου, που έκρινα ότι ήταν από τις καλύτερες της εβδομάδας.
Ε.Π.
-
Αρχείο
-
Αρχείο