- Το βοηθάμε να οικειοποιηθεί τον κώδικα των συνομηλίκων του (στην εμφάνιση και στο λεξιλόγιο)
- Ενθαρρύνουμε τη συμμετοχή του σε ομαδικά αθλήματα
- Ενισχύουμε τις όποιες προσπάθειες αυτονόμησής του
- Δηλώνουμε με σαφήνεια και αποφασιστικότητα τι επιτρέπεται και τι όχι
- Φροντίζουμε να κάνουμε κάτι μαζί ( μία , τουλάχιστον, φορά την εβδομάδα)
- Ακούμε, όταν μας μιλάει, με τα αυτιά, τα …μάτια και την καρδιά
- Δεν σπεύδουμε να ασκήσουμε αρνητική κριτική
- Του εμπιστευόμαστε κάποια από τα χαρακτηριστικά μας, που μας κάνουν να νιώθουμε ευάλωτοι
- Βρισκόμαστε συχνά με τους οικογενειακούς μας φίλους
- Καλούμε συμμαθητές του στο σπίτι
- Βοηθάμε στο χτίσιμο μιας καλής αυτοεικόνας
Ειδικότερα, για την ενίσχυση της αυτοεικόνας:
- Σταματάμε το «ντάντεμα» (ό,τι μπορεί να κάνει το παιδί μόνο του δεν το κάνουμε εμείς)
- Αναθέτουμε υπευθυνότητες (που αφορούν τη λειτουργία του σπιτιού ή του σχολείου)
- Ζητάμε τη γνώμη του και τη λαμβάνουμε υπόψη μας
- Υπογραμμίζουμε τα θετικά του σημεία
- Αναγνωρίζουμε την προσπάθεια
- Επισημαίνουμε ομοιότητες με πρόσωπα που εκτιμώνται
- Δεν συγκρίνουμε
- Του δίνουμε να καταλάβει ότι τα τυχόν λάθη ή οι αποτυχίες του δεν μπορούν, σε καμία περίπτωση, να αλλάξουν τα αισθήματα αγάπης που τρέφουμε γι΄ αυτό.