Ενότητα 6: Η ευθύνη για την παιδεία των νέων
Section outline
-
Α. Κείμενο: Ξενοφῶν, Ἀπολογία Σωκράτους 19-21
Με τη διδασκαλία αυτού του αποσπάσματος αναμένεται οι μαθητές:- να εκτιμήσουν και να απολαύσουν τη ζωντάνια ενός διαλογικού κειμένου (το κείμενο έχει διασκευαστεί σε διαλογική μορφή),
- να γνωρίσουν καλύτερα τη φιλοσοφία και το ήθος του Σωκράτη,
- να επιχειρηματολογήσουν σχετικά με τη σημασία της εξειδικευμένης γνώσης,
- να εκθέσουν τις προσωπικές τους απόψεις επάνω στο δίπτυχο παιδεία-εκπαίδευση εντοπίζοντας ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των δύο εννοιών.
Β1. Λεξιλογικός Πίνακας
Διδακτικός στόχος: η γνωριμία των μαθητών με τη λεξιλογική οικογένεια του ρ. πείθω.
Β2. Ετυμολογικά
Διδακτικός στόχος: η εξοικείωση των μαθητών με τη σύνθεση λέξεων με α' συνθετικό λέξη άκλιτη (επίρρημα, πρόθεση, αχώριστο μόριο).
Γ. Γραμματική
Οι διδακτικοί στόχοι για τη Γραμματική σ' αυτή την ενότητα είναι η εξοικείωση των μαθητών:- με τα δικατάληκτα σιγμόληκτα σε -ης, -ης, -ες και ενρινόληκτα σε -ων, -ων, -ον επίθετα της γ' κλίσης,
- με την ερωτηματική αντωνυμία τίς, τίς, τί και
- με την αόριστη αντωνυμία τὶς, τὶς, τὶ.
-
Επίλεξε τη σωστή απάντηση.
-
Χρησιμοποίησε τα στοιχεία και βρες τη λέξη.